Strategické plánování komunikace, strategický výhled [3. 11. a 5. 11. – 9:30 – 12:00]:
- úvod do kurzu,
- vize knihovny,
- strategie, strategický plán,
- plánování komunikace,
- sdělení, cílové skupiny, kanály, harmonogram,
- zdroje,
- průběžná práce s plánem, změny v plánu,
- příklady dobré praxe.
Sociální sítě – systematická tvorba obsahu [12. 11., 9:30 – 12:00]:
- sociální sítě – aktuální informace o používanosti a obsahu,
- systémy spolupráce s kolegy při přípravě obsahu,
- řízení komunikace, plán komunikace, odpovědnosti,
- nastartování brainstormingu a kreativity v týmu,
- příprava textů a dalšího obsahu,
- příklady dobré praxe.
Podpora komunity na sociálních sítích [19. 11., 9:30 – 12:00]:
- budování komunity vs. Informace na sociálních sítích,
- znalost cílového publika a navázání na cíle komunikace,
- trénink práce s cíli v jednotlivých formátech,
- social care, kultivace diskuse, práce s osočováním/nenávistnými příspěvky,
- vyhodnocování dopadů práce na sociálních sítích.
Web [26. 11., 9:30 – 12:00]:
- web jako vlastní médium knihovny,
- audit webu z pohledu cílů komunikace,
- aktuálnost a živost webu v době sociálních médií, propojenost kanálů,
- tvorba webového obsahu, textace,
- příklady dobré praxe.
Newsletter [3. 12., 9:30 – 12:00]:
- newsletter jako super efektivní komunikační nástroj,
- audit aktuálního stavu newsletteru v knihovně vzhledem k cílům komunikace,
- psaní pro newsletter, Call to Action,
- napojení na další média,
- mikropřednáška hosta – zkušenosti s newslettery v kultuře.
Eventy, on-line eventy [8. a 10. 12. 9:30 – 12:00]:
- pohled na akce jako komunikační nástroj, perspektiva cílů komunikace,
- reflexe zkušeností účastníků s pořádáním eventů v on-line prostředí,
- nástroje on-line eventů, podpora všesměrné komunikace on-line,
- dramaturgie eventů v kontextu komunikační strategie knihovny,
- propagace on-line eventů.
Čas uvedení konkrétní lekce se může měnit z organizačních či technických důvodů.