Podrobný program

Strategické plánování komunikace, strategický výhled [3. 11. a 5. 11. – 9:30 – 12:00]:

  • úvod do kurzu,
  • vize knihovny,
  • strategie, strategický plán,
  • plánování komunikace,
  • sdělení, cílové skupiny, kanály, harmonogram,
  • zdroje,
  • průběžná práce s plánem, změny v plánu,
  • příklady dobré praxe.

Sociální sítě – systematická tvorba obsahu [12. 11., 9:30 – 12:00]:

  • sociální sítě – aktuální informace o používanosti a obsahu,
  • systémy spolupráce s kolegy při přípravě obsahu,
  • řízení komunikace, plán komunikace, odpovědnosti,
  • nastartování brainstormingu a kreativity v týmu,
  • příprava textů a dalšího obsahu,
  • příklady dobré praxe.

Podpora komunity na sociálních sítích [19. 11., 9:30 – 12:00]:

  • budování komunity vs. Informace na sociálních sítích,
  • znalost cílového publika a navázání na cíle komunikace,
  • trénink práce s cíli v jednotlivých formátech,
  • social care, kultivace diskuse, práce s osočováním/nenávistnými příspěvky,
  • vyhodnocování dopadů práce na sociálních sítích.

Web [26. 11., 9:30 – 12:00]:

  • web jako vlastní médium knihovny,
  • audit webu z pohledu cílů komunikace,
  • aktuálnost a živost webu v době sociálních médií, propojenost kanálů,
  • tvorba webového obsahu, textace,
  • příklady dobré praxe.

Newsletter [3. 12., 9:30 – 12:00]:

  • newsletter jako super efektivní komunikační nástroj,
  • audit aktuálního stavu newsletteru v knihovně vzhledem k cílům komunikace,
  • psaní pro newsletter, Call to Action,
  • napojení na další média,
  • mikropřednáška hosta – zkušenosti s newslettery v kultuře.

Eventy, on-line eventy [8. a 10. 12. 9:30 – 12:00]:

  • pohled na akce jako komunikační nástroj, perspektiva cílů komunikace,
  • reflexe zkušeností účastníků s pořádáním eventů v on-line prostředí,
  • nástroje on-line eventů, podpora všesměrné komunikace on-line,
  • dramaturgie eventů v kontextu komunikační strategie knihovny,
  • propagace on-line eventů.

Čas uvedení konkrétní lekce se může měnit z organizačních či technických důvodů.