Podrobný program

Strategické plánování komunikace, strategický výhled [2× 2,5 h – pátek + následující
středa]:

  • úvod kurzu,
  • vize knihovny a strategický plán,
  • plánování komunikace,
  • příklady dobré praxe,
  • příprava komunikačního plánu knihovny.

Sociální sítě – systematická tvorba obsahu [1× 2,5 h]:

  • sociální sítě – aktuální informace o používanosti a obsahu,
  • systémy spolupráce s kolegy při přípravě obsahu,
  • řízení komunikace, plán komunikace, odpovědnosti,
  • nastartování brainstormingu a kreativity v týmu,
  • příprava textů a dalšího obsahu,
  • příklady dobré praxe.

Podpora komunity na sociálních sítích [1× 2,5 h]:

  • budování komunity vs. Informace na sociálních sítích,
  • znalost cílového publika a navázání na cíle komunikace,
  • trénink práce s cíli v jednotlivých formátech,
  • social care, kultivace diskuse, práce s osočováním/nenávistnými příspěvky,
  • vyhodnocování dopadů práce na sociálních sítích.

Web [1× 2,5 h]:

  • web jako vlastní médium knihovny,
  • audit webů z pohledu cílů komunikace,
  • aktuálnost a živost webu v době sociálních médií, propojenost kanálů,
  • tvorba webového obsahu, textace,
  • příklady dobré praxe.

Newsletter [1× 2,5 h]:

  • newsletter jako super efektivní komunikační nástroj,
  • audit aktuálního stavu newsletteru v knihovně vzhledem k cílům komunikace,
  • psaní pro newsletter, Call to Action,
  • napojení na další média,
  • mikropřednáška hosta – zkušenosti s newslettery v kultuře.

Eventy, on-line eventy [1× 2,5 h]:

  • pohled na akce jako komunikační nástroj, perspektiva cílů komunikace,
  • reflexe zkušeností účastníků s pořádáním eventů v on-line prostředí,
  • nástroje on-line eventů, podpora všesměrné komunikace on-line,
  • dramaturgie eventů v kontextu komunikační strategie knihovny,
  • propagace on-line eventů.

Příprava kampaně // rezerva pro důležité téma nebo rozšíření tématu [1 x 2,5 h]

Čas uvedení konkrétní lekce se může měnit z organizačních či technických důvodů.